Versenyzőnk, Wouter Cleppe tesztelte az új Giant Anthem X Advanced bringát

Versenyzőnk, Wouter Cleppe tesztelte az új Giant Anthem X Advanced bringát

2017.03.17.
Először is köszönet az Alpinbike-nak az új játékszeremért. Bár az influenzám miatt a versenybeállítások végső, a Stupava téli maratonon tervezett tesztjét nem tudtam elvégezni, és kihagytam Vác Cyclo-Cross utolsó futamát is, de 2,5 hónap komoly tesztidőszak után úgy gondolom, hogy itt az ideje, hogy beszámoljak nektek a Giant Anthem X Andvanced-ről szerzett tapasztalataimról.

Versenyzőnk, Wouter Cleppe tesztelte az új Giant Anthem X Advanced bringát

Mit tud ez a kerékpár?

Sokévnyi versenyzéssel a hátam mögött elmondhatom, hogy szerencsém volt a piacon elérhető legtöbb prémium kategóriás verseny fully-t kipróbálni, de Giant kerékpárt még sosem teszteltem.

Mit is várunk el egy csúcskategóriás verseny fully-tól? Először is legyen könnyű és gyors, sőt őrülten gyors! Az összteleszkópos csillapításnak köszönhetően pedig magas sebességet tudjunk vele elérni egyenetlen terepen is. Teljesül-e mindez az Anthem esetében? Igen! A bringát 2,3 kg-os karbon vázra építették, a hátsó felfüggesztés azonban alumíniumból készült. A rugózásért egy felsőkategóriás RockShox Monarch RT3 tag felel, így a bringát könnyűnek és kellően merevnek érezzük magunk alatt.

 

Be kell vallanom, az Anthem mégis különbözik az összes eddigi bringámtól. Ennek oka a Maestro felfüggesztés. Természetesen hallottam már erről, sőt láttam is, hiszen nem egy társam teker Giant fully-t, de úgy gondoltam, hogy a Maestro-t ki kell próbálni ahhoz, hogy valóban tudjam, mire képes.

 

Leginkább a hosszú, kalandos xc traileket szeretem, az ismeretlen ösvények felfedezését, ahol sosem tudhatod, hogy mi következik. Őrült kihívások, technikás mászások és tempós lefelék. Számomra ezért egy bringának többet kell nyújtania, mint csupán a gyorsaságot egy versenyen. A Maestro felfüggesztés ebben többet kínált, mint amit eddig tapasztaltam.

Sziklás, köves mászások alkalmával is maradhatott az alapgeometria, hagyhattam minden rugóutat a maximális álláson, mégsem kellett az ülőpozíciómon változtatnom. Egy átlagos össztelós kerékpár esetén a mászás során jobb, ha lockoljuk a bringa hátulját, különben válthatunk feljebb, mert ha beül a tag, elvesztjük az addigi kényelmes pozíciónkat. Ezért az igazán meredek, technikás mászásokhoz a merevfarú bringák alkalmasabbak. Ezeknél azonban szinte garantált, hogy elveszítjük a tapadást a hátsó kerék alatt.

A Giant nyergében egész nap trail módban tapostam, csak hajtottam-hajtottam, és mindenhová eljutottam vele.

 

A teszt első heteiben a legőrültebb horvát sziklás terepekre vittem a bringát. Általában meg sem próbáltam volna felmászni azokon a sziklákon, de megszólalt a fejemben a kisördög (Ördög Dani képében). Dani biztatott, hogy nyugodtan menjek neki, mert ez a bringa bárhol felmegy, a határt csak az én állóképességem szabja meg. Nos, megpróbáltam a lehetetlent és sikerült! El sem tudjátok képzelni, mennyire meglepődtem.

Visszatérve a mászásra, nem hiszem, hogy van még egy összetelós xc a földön, amely képes arra, amire az Anthem. A lejtőkön a meredek villaszögnek köszönhetően, a bringa arra megy, amerre szeretnéd, és megcsúszások alkalmával is irányítható marad. A bringa hosszú, de ennek ellenére gyors. Mondhatnánk, hogy az igazán meredek lejtőkön való ereszkedést nehezíti a meredek villaszög, de ne felejtsük el, hogy az Anthem egy xc gép, és amit meredeknek ítélek, annak más jellemzően trail-, enduro- vagy downhill bringával vág neki.

 

Röviden: imádom! Az Anthem egy olyan darab, amivel hétfőtől péntekig vadászhatunk új ösvényekre, túrázhatunk a barátokkal, élvezhetjük a hegyi kerékpározást a maga gyönyörű valójában, vasárnap pedig rajthoz állhatunk vele. Azt gondolom, hogy igazán nekem való.

 

A felszereltségről:

Mivel ez egy karbon vázas, össztelós versenybringa, érthető módon a magasabb árkategóriába tartozik, de úgy gondolom, hogy a Giant jó munkát végzett az alkatrészek összeválogatásakor.

Adott egy pillekönnyű váz, hihetetlenül átgondolt geometriával, csúcskategóriás Monarch RT3 taggal, valamint SID RLT villával. A hajtás és váltás egésze Sram X1, és a Guide RS fékeket is a Sram-tól kapta. A felnik a Giant sajátjai, DT Swiss agyakkal szerelve, így a kerekek együttes tömege 1,7kg.

 

Elmondható, hogy minden, általam fontosnak tartott alkotóelem kiváló minőségű, és nem spóroltak az alkatrészek tekintetében. Ott fogtak a pénzen, ahol az nem megy a minőség rovására: kormány, stucni, nyereg, nyeregcső, markolatok. Egyedül itt találunk alumíniumot. Ezeket mindenki könnyen cserélheti az ízlésének, vagy épp „gramm-mániájának” megfelelően. Azok, akik tisztán élvezeti célra használják a gépet, elnézőek lesznek ezért az elenyésző számú alumínium alkatrészért, és ezek „felesleges tömegéért”. Akik kifejezetten verseny célokra vásárolják a kerékpárt, ezt a pár elemet olcsón fejleszthetik. Szponzorált versenyzőként szerencsés helyzetben vagyok, így mindössze 15 perc leforgása alatt karbonra cseréltem mindent, és alig várom, hogy a tune karbon kerékszett is megérkezzen.

 

 

Összegezve:

Az Anthem X Advanced mosolyt csalt az arcomra az elmúlt negyedévben, ezért izgatottan várom a száguldást, és hogyan teljesít majd a versenyeken.

A kerékpárért köszönettel tartozom az Alpinbike-nak, illetve a tune alkatrészekért Robinak!

 

Találkozzunk az ösvényeken!

 

A Giant további modelljeit itt találod.

 

 

További cikkek:

Túra
Bringától a Mátrabérc Trail-ig
2023.04.29.
Hogyan is alakult a szikrától a teljesítésig?! ...
Túra
Dynafit Sky 6 futómellény - teszt
2022.09.14.
Egyik kedves vevőnk megosztotta tapasztalatait a Dynafit új kiadású futómellénnyel, a Sky 6-tal. Vizi Viki élményeit olvashatjátok. ...
Túra
Dynafit Elevation GTX héjkabát - téli teszt
2021.02.15.
Egy kedves, Bakonyban élő barátunk fogalmazta meg gondolatait a Dynafit Elevation héjkabáttal elkövetett első, téli terepfutása kapcsán. ...
SpiderClub Airborne