2017 tavaszán futással, azaz terepfutással bővült az AlpinTeam egyesületünk. A már ismert Alpinbike Team, az AirborneClub és a SpiderClub filozófiával indítjuk el negyedik, Alpinrun szakosztályunkat. Szeretnénk létrehozni egy kis klubot, amely a futóboltunk köré szerveződő futókat, versenyzőket fogja össze.

Büki Ádám 25. helyezést ért el a sífutó világbajnokság 10 kilométeres kvalifikációs számában

2021.02.27.
Ádám 57 másodperccel maradt el a továbbjutást érő 10. helytől.

A sífutó világbajnokságra való kijutás nem volt zökkenőmentes. A verseny előtt 6 nap alatt 4 országban 6 különböző szálláson aludtam. Nem éppen ideális, ha az ember ki akarja pihenni magát. Sokszor kocsiból öltöztünk, mentünk edzeni, és nap mint nap hurcolhattuk az összes cuccunkat. A hab a tortán pedig a hátfájásom volt, ami már jóval a vb előtt kezdődött. Az otthon töltött két nap alatt jártam gyógytornásznál és gyógymasszőrnél is, illetve Oberstdorfban Sára bekente minden nap mindenféle kenőccsel, de ez inkább csak a fájdalom enyhítésére volt jó, mert teljesen be volt állva az izom. Az előző versenyszezon végén is kijött ugyanez a fájdalom, de akkor a szezon végi pihenő megoldotta a problémát. Ezúttal viszont valószínűleg túlterheltem a január 14-től teljesített 11 versennyel, ami alatt 120 kilométert tettem meg, nagyrészt fegyverrel a hátamon.

Oberstdorfban az időjárás télire csak nyomokban emlékeztetett, az utcán pólóban lehetett járkálni. 10 és 20 fok között mozgott a hőmérséklet nap közben, edzeni is rövid-ujjúban lehetett. Az első napokban a hó nagyon rossz állapotban volt, mély és kásás volt. Emiatt a 10 kilométeres skating kvalifikációs verseny rajtját előrébb hozták 3 órával. Ennek nem örültünk annyira, mikor a verseny előtti este megtudtuk, mert a léceket és a waxot teljesen más körülmények között teszteltük.

A verseny reggelén cserébe viszont minden klappolt, szinte tökéletes körülmények fogadtak minket. Ennek örültünk, mert nehéz pályát tűztek a rendezők. Két, részben eltérő, 5 kilométeres kört kellett teljesítenünk, ahol a második körben egy egybefüggő 800 méter hosszú mászás is volt.

44-es rajtszámmal a mezőny közepéről indultam. Próbáltam a verseny elejétől pörögni. Nem éreztem igazán jól magam, de valamennyire tudtam haladni és sorban előztem az előttem indulókat. A gyors lefelékben azért kihívást jelentett elmenni azok mellett a versenyzők mellett, akik hóekézve vagy két oldalra farolva mentek lefelé. 65 km/h-nál nem olyan egyszerű kerülgetni. A második kör elején kicsit belealudtam a tempóba, tartalékoltam a hosszú mászásra. A hosszú mászás elejét egész jól sikerült megcsinálnom, de amint kiértem a felső napsütötte latyakos részre, kicsit elkészültem. A lefelé jövő részben nem haladtam jól. A stadionba érve az utolsó emelkedőn megelőztem a két perccel előttem induló srácot, de lefelé elcsúszott mellettem, és a célig már nem is tudtam visszaelőzni, pedig végtelen hosszúnak tűnt a befutó.

27 perc 20 másodperces idővel 25. helyezést értem el a 86 fős mezőnyben. A versenyből az első 10 helyezett kvalifikálta magát a 15 kilométeres egyéni indításos, a 30 kilométeres síatlon és az 50 kilométeres tömegrajtos versenyszámokba. Ettől 57 másodperccel maradtam el, az első helyezettől pedig 2 perc 57 másodpercet kaptam. 188,2 FIS pontos eredményt értem el, így mivel a másik három magyar versenyzőhöz hasonlóan 300 FIS pont alatt teljesítettem, megszereztük a férfi olimpiai kvótát Magyarország számára a 2022-es pekingi olimpiára. Mind a négyen 1 percen belül végeztünk egymáshoz képest, ezért nagy verseny várható az olimpiai kvótáért.

A február 25.-ei klasszikus stílusú sprinten végül nem álltam rajthoz, mert egyrészt nem kifejezetten készültem erre a számra, másrészt nem volt a csapattal olyan kísérő, aki megfelelően elő tudta volna készíteni a síket. Így hiába ajánlott fel nekem Kristóf egy verseny sít (mivel nekem nincsen), a vállfájdalom miatt inkább nem kockáztattam egy komolyabb sérülést egy gyenge eredményért cserébe.

További cikkek:

127 km és 6660 m szintemelkedés a Tengeri Alpokban
2023.02.15.
Az Alpin Team február első hétvégéjén tartotta a szokásos edzőtáborát Monaco-ban, illetve a francia Riviéra hegyvidékén. Munkatársunk, Kovács Józsi a futó szekciót képviselte. ...
114 km gyönyörűség: Ultrabalaton Trail
2022.10.26.
Munkatársunk, Kovács Józsi a 10. helyen futott be az Ultrabalaton Hegyestű Trail terepfutó versenyen, ahol 114 km-t és 2100 méter szintemelkedést kellett leküzdeni a futóknak ...
Volt egyszer egy Beac Maxi
2022.09.16.
Munkatársunk, Kovács Józsi egy klasszikus teljesítménytúrán járt a hétvégén. A terepfutó versenyzés előtt, hazánkban a természetet kedvelő futók ilyen TT-ken edzettek ...